Učenici šestih razreda obilježili su Svjetski dan voda i Dan planeta Zemlje aktivnostima na nastavi Prirodoslovlja. Svjetski dan voda obilježava se 22. ožujka svake godine, a ove godine pažnja je usmjerena na aktivnosti i podizanje svijesti o važnosti očuvanja ledenjaka. Dan planeta Zemlje obilježava se 22. travnja s temom Naša energija, naš planet.
Učenici su izveli dva pokusa kojim su ispitali uvjete koji pogoduju taljenju ledenjaka te naveli posljedice koje mogu zadesiti čovjeka ukoliko se nastavi njihovo uništavanje. Zaključili su da je taljenje ledenjaka ubrzano zbog pojave pojačanog učinka staklenika koji je posljedica povećanja količine ugljikova dioksida u atmosferi. Povećana količina ugljikova dioksida rezultat je većinom upotrebe fosilnih goriva.
U sljedećoj aktivnosti učenici su se bavili upravo izračunom emisije stakleničkih plinova. Zadatak im je bio odrediti koje su to države i stanovnici najveći zagađivači te usporediti količine s emisijom Hrvatske i njenih stanovnika. Istraživane države prikazali su na slijepoj karti te donijeli sljedeće zaključke:
1. Hrvatska i njeni stanovnici nisu veliki zagađivači;
2. U blizini Hrvatske nalaze se države koje imaju veliku emisiju stakleničkih plinova;
3. Povećana emisija stakleničkih plinova globalni je problem jer uzrokuje globalno zatopljenje.
No, tu nisu stali. Šestaši su dali i konkretna rješenja ovog problema, i na razini pojedinca i na razini države. Svaki pojedinac može zaustaviti porast emisije stakleničkih plinova tako da štedi energiju (gasi svjetla za sunčanih dana), reciklira i razumno kupuje, konzumira lokalnu hranu, pošumljava, koristi obnovljive izvore energije za zagrijavanje kuće, koristi javni prijevoz, vozi bicikl ili električna vozila. Pošumljavanje je aktivnost koju su naveli i kao način kako država može zaustaviti emisiju stakleničkih plinova kao i poticanje ugradnje solarnih panela i kupovinu električnih automobila.
Završna aktivnost u kojoj su pokazali svoju kreativnost, maštovitost, poduzetnost i originalnost jest izrada makete naše škole koja bi bila samoodrživa. Tako se na krovu škole nalazi solarna elektrana, ispred škole vjetroelektrana, a na potoku u blizini škole vodenica. Svi su prozori energetski učinkoviti i zaštićeni žaluzinama. Livada ispred škole bila bi zasađena stablima voćaka i grmljem s jestivim bobicama, a u blizini i povrtnjak za potrebe školske kuhinje. Izradili su i modele električnih automobila te bicikala, a iza škole postavili su i spremnike za odvojeno prikupljanje otpada. Zornost modela dodatno je povećana korištenjem recikliranih materijala.
Temu ovogodišnjeg Dana planeta Zemlje Our power, our planet učenici su prvenstveno preveli kao Naša snaga ili naša moć, naš planet. Oni su svoju snagu pokazali – timskim radom i promišljanjem dali su rješenja, a na svima nama odraslima je da slijedimo njihov primjer. Sretan Dan planeta Zemlja!
Ana – Maria Beatrice Šikić,
učiteljica prirodoslovlja







